Ons vertrek vanuit NL en aankomst in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Daphne Decker - WaarBenJij.nu Ons vertrek vanuit NL en aankomst in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Daphne Decker - WaarBenJij.nu

Ons vertrek vanuit NL en aankomst in Valencia

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Juli 2015 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal,

Zondagochtend om half 4 ging onze wekker. Wat een tijd hè pfff, het viel even tegen. Mijn vader bracht Eva en mij naar het vliegveld in Eindhoven. Alles verliep zeer voorspoedig. Het vliegtuig vertrok 10 min eerder dan gepland en we landen 12 min eerder in Valencia dan gepland.

We hadden geen transfer geboekt vanaf het vliegveld in Valencia. We dachten dat het verstandig was om met de taxi te gaan. Helaas kende onze chauffeur de weg richting de campus niet en hij praatte geen woord Engels. Hij bleef maar in het Spaans tegen ons lullen, maar aangezien wij (nog) geen Spaans kunnen verstaan of praten was het best even lastig. Uiteindelijk kwam alles goed en kregen we ons huisje toegewezen.

Het is een soort van bungalow met 4 slaapkamers en 3 badkamers. Wij hebben een kamertje met één 1 persoonsbed en een stapelbed. De deuren kunnen we helemaal openzetten en hebben ons eigen kleine balkonnetje. Erg krap maar wel leuk en gezellig.

We wilden uiteraard de buurt een beetje verkennen. De campus ligt naast een natuurreservaat en 200m bij het strand vandaan. Op 5 min lopen liggen diverse restaurants en een kleine supermarkt. We waren van plan om richting het strand te lopen en vervolgens weer terug naar de campus om ons om te kleden en terug te gaan naar het strand. Het liep allemaal een beetje anders. We waren de weg kwijt in het reservaat. We hebben totaal 1.5 uur gelopen in 33 graden met volop zon. Lekker is anders zeg maar haha.

Aangezien we 's nachts maar 3 uurtjes konden slapen, besloten we om een siësta te houden. We hebben even lekker 2 uurtjes geslapen. Vervolgens lekker naar het strand gegaan en daar gebleven tot een uur of 7. Rond 9 uur lekker ergens gegeten. Heel gezond een salade met geitenkaas. Het was werkelijk heerlijk!! Terug naar de campus gegaan en de wekker gezet. Om half 10 begint onze eerste les.

Groetjes en kusjes,

Eva en Daphne

• 20 Juli 2015 - 08:47

Astrid Decker:

Goedemorgen Daphne,

leuk om zo snel al iets te lezen.
    O fijn dat jullie samen een kamer hebben en een eigen badkamer ?
    Vandaag je eerste les, ook leuk mooie tijd 9.30.
    Zet hem op straks en ik ben reuze benieuwd met hoeveel andere je in een groep zit?

Fijne dag , xxx

• 20 Juli 2015 - 16:36

Elly &Ruud:

Hoi Daphne,

Wij wensen jullie een fijn verblijf in Valencia. Met de Spaanse les komt het vast wel goed en geniet van jullie vrije tijd daar !! Valencia schijnt erg mooi te zijn.
    We zijn benieuwd naar jullie foto's.

Groetjes uit een regenachtig Nederland